Om de dienstverlening aan Nederlanders in het buitenland verder te verbeteren, heeft de Nederlandse (Rijks)overheid in juni en juli van dit jaar onderzoek gedaan naar ervaringen van burgers in het buitenland met informatie en communicatie door de overheid over de diensten die zij afnemen. De resultaten gebruiken wij om het burgerportaal Nederlandwereldwijd.nl en het contact center zo goed mogelijk te laten aansluiten op de behoeften en wensen van Nederlanders in het buitenland.
 

Overheidsdiensten werken samen aan één burgerportaal, Nederlandwereldwijd.nl, met alle relevante informatie op één plek. Een centrale plek voor het regelen van uw overheidszaken. U vindt hier informatie over overheidsproducten en -diensten die u als Nederlander over de grens nodig hebt. Van DigiD tot rijbewijs, van AOW tot stembiljet. Aan het portaal voegen we dit jaar en volgend jaar informatie over steeds meer overheidsproducten en -diensten toe. Het 24/7 contact center van Nederlandwereldwijd.nl staat klaar om uw vragen te beantwoorden en kan u doorverwijzen naar de juiste instanties en kanalen.

Bron: Nederlandwereldwijd.nl